Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarFör ButikerPrisjakt Business Center
Update Klick & kostnad - Business Center
Update Klick & kostnad - Business Center

Featured updated in Business Centers Clicks and cost section - 2024-01-19

Niklas avatar
Skrivet av Niklas
Uppdaterad för mer än 9 månader sedan

Klick och kostnad är ett viktigt verktyg för butiker att kontrollera och granska sin trafik samt sina utgifter med Prisjakt. Förbättringar sker ständigt i Business Center, den här gången är det dags för en uppdatering av avsnittet för Klick och kostnad.
Vad innebär denna uppdatering?

Vi har tagit en titt på möjligheten att följa utvecklingen av enskilda produkter och kategorier samt deras trender. Så nu kommer du att kunna se en kategori eller en produkt och dess utveckling över tid på Prisjakt.

Den nya vyn ger dig som butiksrepresentant mycket mer flexibilitet i hur du kan följa prestandan för ditt sortiment på vår plattform.

Tidigare såg kategorisidan och produktsidan för avsnittet Klick och kostnad ut så här.

Men med denna uppdatering kommer det se ut så här när du tittar på en kategori.

Här kan du se trafiktrenden för den valda underkategorin och vilka produkter som har fått klick. Produkterna rangordnas från flest till minst antal klick.
En ny funktion här är den blå statistikikonen bredvid klickantalet för varje produkt, genom att klicka på denna ikon får du en översikt över den specifika produkten.
Vilket du kan se nedan hur det ser ut.

Detta är när du tittar på en produkt, i det här fallet klickade jag på statistikikonen för den översta produkten på bilden ovan. Du kan också klicka på "Produkter" i toppmenyn och sedan söka efter en specifik produkt. Allmänna söktermer som "iPhone" fungerar också och visar alla produkter som innehåller sökordet.

Om du söker på en specifik produkt men får upp flera olika rader med statistik och olika kostnader så är det för att du kanske har fått det segmentet rabatterat under en viss tid eller att ni har fått klicks inom begagnat segmentet, om ni har renoverade produkter.

Så en mycket mer detaljerad och enkel metod för att få en översikt över en specifik kategori samt de produkter som den innehåller eller en specifik produkt som har fått klick under den valda perioden, rangordnade efter antal klick.

Det var allt för den här gången,

Ha en bra dag!

* - För närvarande är det bara möjligt att välja underkategorier såsom "Datorer & Tillbehör -> Datorskärmar" där den feta underkategorin är den enda valda kategorin. Vid ett senare tillfälle kommer du också att kunna välja den "huvudsakliga" kategorin, vilket i det ovanstående exemplet skulle vara "Datorer & Tillbehör".

Fick du svar på din fråga?