Klick och kostnad

Din butiks klick, kostnad och konvertering

P
Skrivet av Prisjakt B2B
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Här kan ni följa upp klick och kostnad för era erbjudanden på Prisjakt.

Översikten visar total kostnad per månad, uppdelat på klicktyperna:

  • Produkt - erbjudanden där ni är listade, kopplade till våra produkter

  • Expert - erbjudanden där ni är olistade, ej koppade till våra produkter

  • Hemsida - klick direkt till er hemsida, er förstasida

  • Medlemskapssida - om ni har vårt tillägg medlemspriser ser ni här antal klick till URLen ni specificerat

  • Kampanjsida - om ni har vårt tillägg Kampanjer

Tänk på - För pågående månad visar vi endast ett kostnadsestimat, eventuella spamklick rensas bort i slutet av månaden.

Ni kan filtrera på månad, som utgångsläge visas data för pågående månad.

Ni har möjlighet att ladda ner all data för alla kategorier, för vald månad, via knappen nere till höger. (Tänk på - CSVn har i dagsläget en gräns på 10 000 rader)


Kategori

Här kan ni se trafiktrenden för den valda kategorin och vilka produkter som har fått klick. Produkterna rangordnas från flest till minst antal klick.
Den blå statistikikonen, bredvid klickantalet för varje produkt, leder till produktvyn där ni ser information om vald produkt.


Produkt

Detaljerad vy för vald/sökt produkt. Om en produkt varit med i en kampanj (kräver tillägget Kampanjer) markeras det i stapeldiagrammet med tillhörande kampanj-ID.

Ifall ni har både nytt och begagnat erbjudande kopplat till en produkt, ser ni detta som två olika rader med två olika segment i tabellen under diagrammet.


Konvertering

Om ni aktiverat vår konverteringsspårning - PJ Pixel kommer ni på Översikt-vyn se en summering av konvertering för vald månad.

Detaljer om vilka produkter som lett till köp hittar ni under fliken Konverteringar

Listan är sorterad efter vilka produkter som bäst konverterar köp.


Fick du svar på din fråga?