Alla butiker hos Prisjakt deltar per automatik i tävlingen Årets butik, men det är valfritt om du vill marknadsföra tävlingen i dina egna kanaler. Men för att öka dina vinstchanser är det förstås en bra idé att puffa för din butiks medverkan i tävlingen. Du kan till exempel länka till omdömessidan i butikens orderbekräftelser, i nyhetsbrev eller annan kundkommunikation.

Tips! Det är en god idé att påminna dina kunder om att verifiera/publicera sina omdömen, annars syns de inte på din butikkssida och de kommer inte att ingå i tävlingen.

Det finns två viktiga saker att komma ihåg:

  • Det är fritt fram att marknadsföra tävlingen Årets butik i dina kanaler, men om du kopplar vår tävling till en speciell kampanj måste erbjudandet, rabatten eller dylikt rikta sig till alla konsumenter – oavsett om de lämnar ett omdöme eller ej.

  • Du får inte erbjuda någon förmån i utbyte mot ett omdöme – inga belöningar, rabattkoder, tävlingar eller lotterier. Bryter du denna regel tar vi bort alla omdömen som lämnats under tiden regelbrottet pågått.

Våra fullständiga regler kring egen marknadsföring av tävlingen kan du läsa under punkt 13 här.

Länka till din butikssida

Skicka dina kunder direkt till din butikssida när du ber dem skriva ett omdöme.
Använd URL:en nedan och byt ut <butiksid> mot ditt butiks-id som du hittar i Prisjakt Analytics eller i url:en när du är inloggad på Business Center.

https://instore.prisjakt.nu/etailer_reviews/form/purchase.php?ftgid=<butiksid>

Material för nedladdning

För att göra det enkelt att marknadsföra din medverkan i tävlingen har vi förberett material du fritt kan ladda ner och använda. Du hittar det här i vår portal:

Hittade du svaret?