Alla samlingar
För Butiker
Prisjakt Business Center
Ingen information om er produktkatalog?
Ingen information om er produktkatalog?

Möjliga orsaker till en tom katalog-vy

P
Skrivet av Prisjakt B2B
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Om ni möts av en tom vy under Katalogstatus i Business Center, beror det på att vi inte har kunnat matcha några av era produkter.

Möjliga orsaker till detta kan vara:

  1. Vi har ingen passande kategori, dvs vi lyckas inte matcha era erbjudanden mot våra produkter. Information om vilka kategorier vi har hittar ni här - Kategorier

    Vi tittar kontinuerligt på nya kategorier att lägga till, så chansen är att ni kommer att kunna matchas i framtiden.

  2. Er data i produktfeeden är ofullständig, t.ex att det saknas viktig data för att vi ska kunna göra kopplingen mellan era och våra produkter. SKU, EAN och Tillverkare/Märke är exempel på viktig data som underlättar produktmatchning.

    Ni kan läsa mer om vilka fält, vilken data och hur vi vill ha det formaterat i feeden i denna artikelsamling - Prisjakt produkt-feed information.

    Vi accepterar även Google feed format, som ni kan läsa mer om här - Google feed format

    Och som alltid, har ni några frågor eller funderingar - hör av er till oss.

Fick du svar på din fråga?