När vi kommunicerar använder vi ett antal olika termer och uttryck som kanske inte alltid är helt självklara, därför har vi här börjat på en ordlista med förklaringar. Vi fyller på efterhand som nya funktioner tillkommer, men saknar ni något hör gärna av er till oss via chattfönstret.
Matchad Produkt (Indexerad Produkt)
En prisjakt-produkt med åtminstone ett erbjudande från er produkt-feed. En prisjakt-produkt, som t.ex iPhone 12 Pro, har sin egen sida där flera butiker kan ha sina erbjudanden listade.
Matchat erbjudande (Indexerat erbjudande)
Ett erbjudande från er produkt-feed som är sorterat till en Prisjakt-produkt. Ett erbjudande kan innehålla flera varianter, t.ex färg eller storlek.
Kategorier som täcks
Antalet Prisjakt-kategorier där er butik har åtminstone en indexerad produkt. När produkten blivit indexerad till passande Prisjakt-produkt i någon av Prisjakts kategorier, anses kategorin vara täckt.
En lista med aktiva kategorier kan hittas här.
Användarrapporter
Problem rapporterade av användare på Prisjakt. Rapporter kan skapas av användare som studsar tillbaka från er sida till Prisjakt, de är uppdelade på fel lagerstatus och fel pris - Läs mer om hur användare kan rapportera.
I vårt Business Center visualiserar vi de rapporterade problemen under de senaste 7 dagarna för er butik (Obs: Även om felet är åtgärdat, kommer rapporten att vara synlig här under resten av 7 -dagarsperioden).
Om det står "Dold" betyder det att ert erbjudande är borttaget från vår listning, när problemet är åtgärdat kommer erbjudandet att återindexeras till Prisjakt-produkten igen.