Alla samlingar
För Butiker
Prisjakt Business Center
Ordlista för Prisjakts Business Center
Ordlista för Prisjakts Business Center

Definition av termer som används på Prisjakt Business Center

P
Skrivet av Prisjakt B2B
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

När vi kommunicerar använder vi ett antal olika termer och uttryck som kanske inte alltid är helt självklara, därför har vi här börjat på en ordlista med förklaringar. Vi fyller på efterhand som nya funktioner tillkommer, men saknar ni något hör gärna av er till oss via chattfönstret.


Indexerad Produkt

En prisjakt-produkt med åtminstone ett erbjudande från er produkt-feed. En prisjakt-produkt, som t.ex iPhone 12 Pro, har sin egen sida där flera butiker kan ha sina erbjudanden listade.


Indexerat erbjudande

Ett erbjudande från er produkt-feed som är sorterat till en Prisjakt-produkt. Ett erbjudande kan innehålla flera varianter, t.ex färg eller storlek.


Kategorier som täcks

Antalet Prisjakt-kategorier där er butik har åtminstone en indexerad produkt. När produkten blivit indexerad till passande Prisjakt-produkt i någon av Prisjakts kategorier, anses kategorin vara täckt.

En lista med aktiva kategorier kan hittas här.


Användarrapporter

Problem rapporterade av användare på Prisjakt. Rapporter kan skapas av användare som studsar tillbaka från er sida till Prisjakt, de är uppdelade på fel lagerstatus och fel pris - Läs mer om hur användare kan rapportera.

I vårt Business Center visualiserar vi de rapporterade problemen under de senaste 7 dagarna för er butik (Obs: Även om felet är åtgärdat, kommer rapporten att vara synlig här under resten av 7 -dagarsperioden).

Om det står "Dold" betyder det att ert erbjudande är borttaget från vår listning, när problemet är åtgärdat kommer erbjudandet att återindexeras till Prisjakt-produkten igen.


Katalog & Katalogstatus

Den samlade vyn för statusen av era produkter på Prisjakt. Antal indexerade erbjudanden, kategorier som täcks samt fördelning mellan kategorier.


Fick du svar på din fråga?